Contactgegevens fraudeafdelingen telefoonbedrijven

Elke telefoonmaatschappij heeft een eigen procedure voor abonnementsfraude door creditboys. Helaas heeft nog niet elke telefoonmaatschappij een aparte fraudeafdeling. Meldpunt Creditboys pleit ervoor dat elk telefoonbedrijf een goed bereikbare fraude afdeling heeft.

In de tabel vind je per bedrijf de contactgegevens. Vraag of je doorverbonden kan worden met de afdeling fraude.  Als je aanvullende contactinformatie hebt over telefoonbedrijven en je ervaring met bereikbaarheid van de afdeling, dan kan je dit aan ons doorgeven zodat wij de informatie hier kunnen delen. Omdat de meeste bedrijven geen fraudehelpdesk hebben zijn er andere nummers gebruikt in de tabel. Onjuiste nummers vragen wij ons te melden.

 

Telefoonbedrijf Speciale fraude afdeling Bereikbaarheid Telefoonnummer Emailadres
Vodafone nee slecht 0800-0094 (Algemeen nummer) Doe aangifte bij de politie en stuur binnen 10 werkdagen het proces-verbaal naar ons op. Je hoeft geen aangifte te doen als je het toestel zelf  kwijtgeraakt bent.

Stuur de aangifte naar: Vodafone, Postbus 1500, 6201 BM, Maastricht.

Tele2 nee slecht 020-754 4444 (algemeen)

0800-2199 blokkeren simkaart bij diefstal of verlies

https://www.tele2.nl/telefoonoplichting-voorkomen/

Stuur de aangifte naar: Tele2 Nederland BV, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aam de Rijn. Schrijf de volledige adresgegevens bij abonnement horen, inclusief het valse abonnement

KPN nee 050-5824933

0800-0105 

 

abuse@kpn.com

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/gevaar-en-fraude.html

Belsimpel nee goed 050-2103404 (klantenservice) info@belsimpel.nl
T-Mobile ja uitstekend 06-24001200 (fraudeafdeling) consumentenfraude@t-mobile.nl (https://www.t-mobile.nl/consumentenfraude)
Belsimpel nee goed 050-2103404 (algemeen nummer)
Hollands Nieuwe ?
Telfort ?
Youfone ?
Ben ?
Simyo ?
Simpel ?