Contactgegevens fraudeafdelingen telefoonbedrijven
Elke telefoonmaatschappij heeft een eigen procedure voor abonnementsfraude door creditboys. Helaas heeft nog niet elke telefoonmaatschappij een aparte fraudeafdeling. Meldpunt Creditboys pleit ervoor dat elk telefoonbedrijf een goed bereikbare fraude afdeling heeft.
In de tabel vind je per bedrijf de contactgegevens. Vraag of je doorverbonden kan worden met de afdeling fraude. Als je aanvullende contactinformatie hebt over telefoonbedrijven en je ervaring met bereikbaarheid van de afdeling, dan kan je dit aan ons doorgeven zodat wij de informatie hier kunnen delen. Omdat de meeste bedrijven geen fraudehelpdesk hebben zijn er andere nummers gebruikt in de tabel. Onjuiste nummers vragen wij ons te melden.
Telefoonbedrijf | Speciale fraude afdeling | Bereikbaarheid | Telefoonnummer | Emailadres |
Vodafone | nee | slecht | 0800-0094 (Algemeen nummer) | Doe aangifte bij de politie en stuur binnen 10 werkdagen het proces-verbaal naar ons op. Je hoeft geen aangifte te doen als je het toestel zelf kwijtgeraakt bent.
Stuur de aangifte naar: Vodafone, Postbus 1500, 6201 BM, Maastricht. |
Tele2 | nee | slecht | 020-754 4444 (algemeen)
0800-2199 blokkeren simkaart bij diefstal of verlies |
https://www.tele2.nl/telefoonoplichting-voorkomen/
Stuur de aangifte naar: Tele2 Nederland BV, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aam de Rijn. Schrijf de volledige adresgegevens bij abonnement horen, inclusief het valse abonnement |
KPN | nee | 050-5824933
0800-0105
|
abuse@kpn.com
https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/gevaar-en-fraude.html |
|
Belsimpel | nee | goed | 050-2103404 (klantenservice) | info@belsimpel.nl |
T-Mobile | ja | uitstekend | 06-24001200 (fraudeafdeling) | consumentenfraude@t-mobile.nl (https://www.t-mobile.nl/consumentenfraude) |
Belsimpel | nee | goed | 050-2103404 (algemeen nummer) | |
Hollands Nieuwe | ? | |||
Telfort | ? | |||
Youfone | ? | |||
Ben | ? | |||
Simyo | ? | |||
Simpel | ? |